Tuesday 15 May 2012

Dalam Dilemma...

bila dlm blur mcmni,mst aku gigit kuku!!! huarghhh habit buruk aku sejak kecik!
ptg td time aku tgh golek2 kat tilam hp aku berbunyi..ada kol masuk dr Hotel Exklusif yg mggu lepas aku ada interview bhgn front office.. Alhamdullillah aku dapat job tu.. tapi masalahnya.. aku kena free hair!!!
ini lah yg wat aku tertekan memikirnya.. kdg2 bila fikir,ok sedia je bukak tudung demi kerja ni.. coz mak aku pun da bg green light,dia ckp demi kerja x pe lah,yg penting kerja tu halal.. cuma beselah keje hotel mmg kebanyakkan law nye kena free hair klu bhgn front office.. soal ke 2 nya yg buat aku dilemma jugak,sbb keje shift!! ada 3 shift 7AM-3PM--> 3PM-11PM-->11PM-7AM... huarghhhh tanggggg 11PM-7AM tu aku ada takut memkirkan bila aku kena kerja shift malam!!! korg bayangkan lah klu aku kena jaga kaunter sorg2 smp esok pagi dan bertemankan security guard yg berbangsa india!!!! huarghhhhh aku ada fobia sket ngn org india ni..sebab dulu,masa aku kerja kerani,pegawai aku yg india ni,pnh wat gangguan seksual dgn aku melalui kata2 lucah dan paling mengerikan aku,bila dia pgg2 bahu aku.. korg tw dia cerita psl dia pnh beromen dgn pompuan n cter dia time tdoo dgn bini dia pun dia nak cte! hahhhhh korg mst terperanjat kan! start dr tu aku wat report dgn boss aku,dia kena marah.. tp lps tu,dia mula lah bg kerja yg wat aku tertekan,mst lah dia malu n rasa x puas hati dgn aku kan.. selang 2 bulan lepas tu,aku nekad nak benti kerja sbb x leh tahan dgn tekanan yg dia bg.. coz aku mmg x leh nak ngelak dr x bekerja dgn dia.. dia antara pegawai utama yg aku kena berhubung setiap hari.. utk tdk membuatkn aku rasa makin x selesa.. aku notis 24jam..........
sekarang ni,aku masih x dpt kerja yg sesuai dgn pengalaman yg aku ada,sbg promoter jual baju kat jusco je..
jd aku rasa x mampu nak keje sbg kerani atau lain2 perkhidamatan....
aku fikir,mgkn mencuba sbg kerja receptionist hotel.. ok la dgn jiwa aku,soalnya sekarang,cara pakaian nya pula menggangu personaliti muslimah aku..
korg doakan lah aku,moga dapat kerja yg sesuai dgn jiwa dan personaliti muslimah aku ea
aku berharap x dapat majikan yg gatal lagi....

No comments:

Post a Comment

kata kata mereka


Shoutbox