Monday 30 April 2012

AKU RAPUH JUA.....

Assalammualaikum semua,lama rasa nya aku x meluahkan segala isi hati yg terpendam kat blog ni.. mungkin berkat aku berubat n semakin pulih,aku rasa kan jiwa ku cukup tabah dan redha dengan ketentuan ILAHI,Alhamdullillah Tuhan sayangi aku.. walaupun aku rasa kan aku kehilangan semua insan yg aku sayang.. sejak Bak meninggal bermula lah episod duka babak pertama dalam hidup ku.. aku anak yang paling rapat dgn arwah ayah(Bak) pada dia saja tenpat aku bercerita tentang semua masalah x kira,apa pun jua yg berlaku... kalau aku ingat2 semula,sebelum kepergian bak.. dia slalu buat aku marah dgn perangaidan sikap dia.. yg paling aku x dapat lupa kan,seminggu sebelum dia pergi,aku balik keje lewat malam,dia tuang kan aku air sirap... Aku dapat rasa dia,x sedih nak tinggalkan aku,sebab dia tahu aku akan pikul banyak sangat tanggungjawab....dr ari pertama bak kena tahan kat wad smp dia hembuskan nafas terakhir,semua memori tu masih segar dlm ingatan aku..
hinggalah saat aku kucup dahi arwah bak,sebelum di kafankan..airmata bak bergenang kat kelopak mata,semua org memandang aku,seperti ada sesuatu yg bak terkilan... semua mengandaikan arwah nak tengok adik ak tunang.. memandangkan adik aku da lama sgt bercinta dgn suami dia (sekarang) tapi pada andaian aku,bukan arwah terkilan sebab tu.. arwah sedih sgt nak tgglkn aku dengan tanggungjawab yg banyak..........
Aku berhenti kerja Jusco sebagai Promoter setelah hampir 5 tahun,itu saja pekerjaan yg mampu utk aku buat bg membantu keluarga... Alhamdullillah aku dapat kerja kerani am.. lagi pun itu amanah arwah bak,supaya aku kerja kerani n ada banyak masa terluang untuk keluarga...
walaupun aku x mampu nak memulakan pekerjaan yg baru bagi aku.. macam2 tohmahan aku dapat,lembab x pandai guna komputer tapi aku kuat kan semangat.. masa tu seingat aku,semangat aku cekal sgt.. smp lah aku kenal hakim.. dia lah yg banyak bg sokongan aku.. mula2 sekali aku tegur dia,mx tlg dia beli kn top up hp aku... dia je pegawai lelaki yg ramah n sudi nak tlg aku... lama2 hubungan aku ngn dia makin rapat bila kete aku rosak,dia lah yg amik n hantar aku pegi balik keje.. masa tu,aku makin rasa sayang n jatuh hati pd dia.. walaupun aku tahu dia da ada gf.. smp la 1 saat dlm3 bulan hbgn kami,aku terfikir nak luahkan pd dia,aku nak putuskan hbgn dgn dia,sbb aku serba salah dengan gf dia.... aku luahkn dalam surat,aku x mampu nak luahkan dgn kata2..lepas baca surat tu dia nangis depan aku. dia ckp dia x leh nak lepaskn aku.. aku pun x blh tipu diri,aku sendiri x blh hdop tanpa dia.. kami teruskan hbgn kami hgga dia pergi belajar.. 
bermula lah episod cinta luka yg akim ciptakan utk ku... dia curang dengan ku.. aku rasakan ini pembalasan sebab aku merampas akim dr gf dia.. tapi lepas beberapa bulan berpisah akim dtg semula merayu utk kembali pd ku... namun hubungan tu x lama,bila kantoi akim curang.. 3 kali kami putus sambung.. dlm tenpoh bercinta jarak jauh ni.. aku rasa putus asa,dalam hdup tanpa akim,hgga sekarang aku x jumpai pengganti akim.. semoga dia bahagia dengan kekasih baru dia dan dia x ganggu aku lagi.. hingga akhir hayat 

No comments:

Post a Comment

kata kata mereka


Shoutbox