Thursday 11 April 2013

DUGAAN APRIL2013

Assalammualaikum buat semua kwn2 yg mengikuti perkembangan ku di bloger yg semakin menyepi
semakin hari tiada masa utk aku menulis coretan ku di sini... kdg2 terfikir utk aku coretkan semua yg terpendam di lubuk hati... sejak aku berkhidmat dgn JPAM  daerah Johor Bahru September 2012 tahun lalu.. hingga hari ni April 2013 terasa kesibukan yg teramat... pada awal nya aku cukup gembira dgn jawatan ku sbg ASTP unit (NKRA) tp sejak akhir2 ini... aku semakin merasa bahawa jawatan ku sebagai Tugas sukarelawan Tugas Pejabat di JPAM ini adalah seperti melepaskan tanggungjawab Pegawai KP17 yg sepatutnya tugasan keje mereka aku yg harus selesaikan....
Bila April ini muncul aku semakin merasa keperitan nya.. aku tidak dapat menahan dan memendam lagi semua yg aku simpan.. aku semakin hari,semakin berani melancangkan mulut ku utk bersuara.. ada pegawai yg kata aku garang.. mmg diakui itu sifat semulajadi ku................ tiada niat ku utk bertindak melampaui batasan etika tatatertib pekerjaan ku.. tetapi aku harus bertindak sedemikian utk mempertahankan hak aku sbg ASTP.. aku hanya sukarela..........
Jiwa ku yg sebenarnya adalah menjadi cikgu utk kanak2 tadika atau kanak2 istimewa.. kasih yg aku ingin tumpahkan buat mereka masih segar di ingatan sewaktu aku berkhidmat sementara di sek kanak2 spastik.. 3 tahun lalu........ Ya Allah andai ini jalan takdir rezeki yg KAU limpahkan utk ku,redha kan aku menerima semua ketentuan mu Tuhan.. jangan ada sedikit keluhan..
Kisah cinta ku dengan mat askar yg aku kenal di alam maya,semakin hari aku rasa semakin takut utk meneruskan percintaan ini... aku takut dikecewakan memandangkan dia pernah kantoi melayan janda di FB... aku jd resah n gelisah... tapi kenapa aku masih berharap???? sungguh hal ini menggangu jiwa dan emosi ku...... aku ingin pergi jauh.. jauh dr rasa cinta.. tp dengan izinNYA Tuhan hadirkan rasa ini,Masyaallah.. hebat rasa cinta ini,x dapat aku gambarkan dgn kata2...
Kesibukkan kerja ku,sebagai ASTP semakin terasa bila aku ditugaskan utk menjadi petugas di bilik gerakkan PRU 13.. aku semakin tertekan...................

No comments:

Post a Comment

kata kata mereka


Shoutbox