Saturday 2 February 2013

PINTU HATI KU DI KETUK LG SETELAH 3 THN LUKA CINTA LALU

Bismillahhirahmannirahim.. Dengan nama ALLAH Yg Maha Pengasih lg Maha Penyayang.. Syukur ku panjat kan ke Hadrat Mu Ya Allah.. kerana kau membuka kan pintu hati ku utk merasa kan lg semula erti rindu dan cinta.. hadirnya insan yg bernama Azrul... 3 bulan lalu di laman muka buku perkenalan kami cukup indah dn manis erti perkenalan yg ku lalui.. pada awalnya aku enggan utk apprve request frens dr dia... memandangkan dia x letak DP muka dia.. aku risau klu2 dia stalker.. aku akhirnya,apprve jugak dia,sbb mutual frens dia dgn aku ada sorg.. bdk JPAM Raub,Pahang.. (kenalan aku mase kursus kat ALPHA,Bangi bulan 11 thn lepas 2012....
bila da apprve.. 1 hari tu,dia start chat,ucap time kasih banyak2 sbb sudi terima dia jd kawan.. aku pun mcm bese lah acuh x acuh je nk jwb.. "NO PROBLEM" pastu dia balas.. "MCM CONFIDENT JE,XDE MSLH" hihi tu lah ayat pertama kami chating.. smp skg aku asyik baca berulang kali inbox dr awal kami chating... seterusnya,chating kami.. bukan dr aku yg memulakan.. semua dia yg akan mulakan.. sbb aku masih x percaya dgn dia (si lelaki yg x letak DP FB & maklumat dia kat FB nampak x wujud n main2 je)
lama2.. smp lah sebulan persahabatan FB kami.. dia invite web came.. pun aku reject.. sbb x berani.. kot2 nampak muka dia mcm org pecah umah ke.. hihi smp cmtu tanggapan aku pd dia.. kesian..
Dengan izin ALLAH.. aku tergerak hati nk apprve wc dgn dia.... Masyaallah ,,hensem nya dia.. lps aku terpandang pertama kali wajah dia,wlupun dlm web came yg x berapa nk jelas! Aku jatuh cinta ni!
cepat nya aku jatuh cinta.. mungkin sbb cara dia men"ayat" Aku agak power... ermmm,sbb mgkn dia matang dr aku, tua usia aku 2 tahun.. dia 29thn.. bila tahu dia askar,direct aku ckp kat dia... aku x suka askar,sbb askar ni ramai miang2 keladi... tp dia cuba yakin kn kt aku,dia x mcmtu... aku cuba tafsir dr semua ayat2 dia.. nampak leh caye.. sbb dia x pnh cter benda yg mengarut selain cter tntg kami.. n slalu ingat kn aku utk solat..
Lama-kelamaan... aku yg jd angau... menunggu dia on9,x tentu masa.. memandangkn waktu di Msia n Lubanan beza 6jam awal.. sedangkan dlu di awal persahabatan di FB aku x pernah nk berharap dia on9..
itu lah tanda Kuasa Allah.. ini adalah Takdir.. di mana cinta aku telah terputik.. hanya dgn ber Skype..
di tambah pula dgn nasihat2 n gurauan dia.. wat aku jatuh hati,hari demi hari..
Aku berdoa.. siang dn malam.. agar Tuhan temukan jodoh kami,utk berjumpa bertentang mata suatu hari nanti
wlupun mungkin tiada jodoh kami hingga ke jinjang pelamin,aku harapkan dapat berkawan n bertentang mata dgn dia... YA ALLAH,SATUKAN HATI KAMI,DGN CINTA ABADI MU.. JAUHKAN HUBUNGAN KAMI DGN PERKARA-PERKARA YG TIDAK BAIK,LINDUNGILAH HUBUNGAN KAMI JUGA DR GODAAN HAWA NAFSU YG TIDAK BAIK.. SMG HUBUNGAN JARAK JAUH KAMI INI,DI REDHAI MU YA ALLAH... MOGA KAMI DI PERTEMUKAN SUATU HARI NANTI..
SEMOGA DIA SELAMAT DLM PERJUANGAN NYA DI SANA SEPANJANG BERTUGAS DEMI KEAMANAN NEGARA... AMIN...

Bisikkan hati ku utk mu syg di kejauahan ini... syg.. siang malam.. aku x putus berdoa agar masa berlalu dgn pantas agar cepat kau pulang ke tanahair.. smg kita dpt bertentang mata.. aku mendoakan juga kau selamat dn di jauhkan dr sebarang bencana dn perkara tdk diingini.. syg.. terima kasih,kerna sudi menerima ku,wlupun hanya di FB perkenalan kita.. namun hebat KUASA ALLAH ini,menTAKDIRKAN hubungan kita syg.. aku terima kau dgn hati yg ikhlas sepenuh hati ku syg..
salam sayang dn rindu utk mu... Azrul..

No comments:

Post a Comment

kata kata mereka


Shoutbox